Obuka nastavnika u oblasti unapređenja IKT kompetencija i prevencije ranog osipanja učenika
održana je u Pafosu (Kipar) u periodu od 1.8. do 5.8.2022.godine
Obuka je realizovana u prostorijama organizacije Rivensco
Consulting Ltd., koja sarađuje sa programom Erasmus+.
Predavač:Anasia Sokratous, stručni konsultant
Učesnici obuke:
- Olivera Stošić
- Sanja Petković
- Sanja Pavlović
- Marko Milovanović
- Paola Cipoleti
- Andrea Muto
Treći dan obuke je bio posvećen daljoj razradi IKT alata u nastavi sa posebnim osvrtom na period u kome je trebalo aktivno povezati svo prethodno znanje učenika sa novim koje im je dostupno preko onlajn
platformi . Tu je istaknuto na koji sve način Google Classroom, Zoom, Viber, Microsoft Teams i sl može da se iskoristi za neki trajniji oblik učenja. Svi prisutni nastavnici su se složili da je stepen pripremljenosti nastavnika i učenika bio na nedovoljno visokom nivou da bi se u uslovima rada tokom pandemije nastava odvijala na potpuno istom nivou kao i pre pandemije. Pored toga, nastavnici su zaključili da je
olakšavajuća okolnost bila velika informatička pismenost učenika što je doprinelo lakšem savladavanju gradiva.
Sledeća tema za razgovor bio je odnos između IKT alata i oblici njihovog usaglašavanja u cilju postizanja kvalitetnog časa. Tokom ovog dela obuke napravljena je razlika između pojmova IT i IKT. Naglašeno je da se nastavnici već duže vreme susreću sa pojmovima informacione tehnologije i da je koriste kako u svakodnevnom životu tako i u velikoj meri na poslu. Informaciono komunkaciona tehnologija je dovela do procentualno veće komunikacije između samih nastavnika a posebno između nastavnika i učenika, što i jeste bio cilj njenog uvođenja.
Nakon toga se govorilo o mogćnostima prilagođavanja času koji je u novim uslovima drugačiji od klasičnog časa kakav je nekada u školama bio uobičajen. Uspešno prilagođavanje času podrazumeva
uvažavanje nekoliko važnih koraka.
To su:
- Uvažavanje položaja deteta u pogledu poznavanja IKT alata
- Planiranje razvoja svih komponenti IKT alata,
- “Ugradnja” IKT alata u različite oblike rada
- Izbor odgovarajućih IKT alata
- Uvežbavanje formativnog ocenjivanja tokom cele godine

