Trening pod nazivom „Program za izgradnju kapaciteta za saradnju OCD i škola” je okupio 15 učesnika iz šest jedinica lokalnih samouprava – Leskovac, Velika Plana, Beograd, Tutin, Aleksinac i Rekovac.
Nakon uspešno sprovedenog treninga koji su moderirale Marija Milosavljević i Sara Stamenković u periodu od 22-23.5.2025. u Beogradu, gde je uspostavljena saradnja među članovima timova KVIS, dogovoreno je održavanje raznovrsnih aktivnosti za učenice.
Učesnici treninga bili su predstavnici organizacija civilnog društva koje se bave temama poput socijalne inkluzije, prava i podrške mladima, rodne ravnopravnosti i zapošljavanja, kao i predstavnici osnovnih i srednjih škola iz pomenutih opština. Prvi deo treninga bio je posvećen analizi izazova koji doprinose ranom napuštanju obrazovanja, sa posebnim fokusom na učenice iz ruralnih sredina.
Drugi dan treninga bio je orijentisan na praktičan rad i kreiranje konkretnih lokalnih obrazovnih intervencija koje će doprineti stvaranju inkluzivnijeg i rodno senzibilisanog obrazovnog okruženja. Učesnici su kroz rad u grupama osmišljavali modele saradnje OCD i škola, koji će u narednoj fazi biti implementirani na terenu. Fokus ovih intervencija je prevencija napuštanja obrazovanja među učenicama, posebno onima koje dolaze iz ruralnih sredina.
Na osnovu toga, kreirana je radionica o karijernom razvoju devojaka uzrasta 16 do 18 godina, koju je realizovala zastupnica Praskozorja Olivera Stošić i koordinatorka tima KVIS u Gimanziji, Tanja Kočić.
Kroz nekoliko koraka, učenice su se upoznale sa pojmom karijere, tradicionalnim i savremenim shvatanjem ovog pojma i SWOT analizom okruženja mladih, koji donose karijerne odluke.
Radionica je okupila ukupno 16 učenica i to iz Gimanazije i Ekonomske škole, koje su radile u grupama i unapredile svoje razumevanje značaja karijere, kao i znanje u oblasti planiranja karijernog puta.
Profesorke Tanja Kočić i Olivera Stošić, kao karijerne praktičarke koje realizuju aktivnosti KVIS, su sprovele ovu radionicu u prostorijama Gimnazijalca dana 27.6.2025. sa učenicama koje su uglavnom iz ruralnih područja, čime su pružile podršku njihovom karijernom razvoju. Za evaluaciju radionice su korišćene karte koje su rezultat Erazmus+ projekta „Dance me to leadership, resilience, stress management and art therapy”.
Projekat „Zajedno u obrazovanju: Podrška učenicama iz ruralnih područja” sprovodi Beogradska otvorena škola u okviru regionalnog projekta SMART Balkan – Civilno društvo za povezan Zapadni Balkan koji sprovodi Centar za promociju civilnog društva (CPCD), Center for Research and Policy Making (CRPM) i Institute for Democracy and Mediation (IDM), a finansijski podržava Ministarstvo spoljnih poslova Kraljevine Norveške.






