Пословни план или бизнис план представља документ који садржи основне елементе
пословног подухвата који предузеће или предузетник намерава да реализује.
Пословни план треба да покаже да ли пословна идеја има довољан потенцијал, односном
да ли постоје реалне шансе да та идеја постигне успех на тржишту.
Пословни план се израђује како би се предвидели будући догађаји и осмислио начин
прилагођавања пословања условима у окружењу и тиме смањио ризик у пословању.
Намена пословног плана
Постоји неколико заинтересованих страна које посредно или непосредно имају користи од
писања бизнис плана.
- Предузетник, који хоће да започне посао, у бизнис плану налази одговоре на
питања за покретање, финансирање, организовање вођење, развијање и контролу
предузетничког подухвата. - Постојеће предузеће које путем бизнис плана представља свој пословни подухват
потенцијалним улагачима и на тај начин покушава да дође до потребних
финансијских срдстава. - Спољни учесници ( банке, финансијске институције и др. ) на основу бизнис плана
одлучују о финансирању одређеног пословног подухвата. - Друге спољне институције ( државни органи, коморе и сл.)
Форма и садржај пословног плана
Форма бизнис плана има углавном следећи садржај
- Резиме бизнис плана
- Општи подаци о предузећу
- Опис производа/услуга
- Маркетинг план
- Производни план
- Организациони план
- Финансијски план и анализа
- Закључак и предлог
