Дана 26.6.2024. одржана је обука наставника који предају обуку у виртуелном
предузећу – ФРО за рад на платформи „Виртуелко“, као последња фаза дисеминације
(иако није предвиђена пројектом).
Обуку смо реализовали колега Дејан Петровић и ја, координаторка пројекта. Обука је била
потребна да би се наставници у наредној школској години припремили и уводили у
наставу коришћење приручника за рад на платформи а у циљу одрживости пројектних
резултата.
Обуком су обухваћени наставници из следећих школа:
- Економска школа, Чачак – 4 наставнице
- Економска школа Сопот – 4 наставнице
- ЕТШ Пожаревац – 2 наставнице
- ЕТШ Пријепоље – 1 наставница
- Средња школа Гроцка – 1 наставница
- Економска школа Пирот – 2 наставнице и директор школе ( наставник економ. Гр.
Предмета и члан УО Заједнице економских школа) - ЕУШ В. Плана – 1 наставница приправница
Обзиром да сам кроз дисеминацију закључила да је важно обучити наставнике а
нисмо имали предвиђена средства у буџету пројекта, обратила сам се за финансијску
помоћ стратешком партнеру, компанији ДИС из Крњева. Они су нам одобрили тражени
износ за покриће трошкова одржавања обуке и на заједничкој вечери са нама поделили
искуства о потребама за кадровима у њиховој компанији. Оценили су идеју коришћења
платформе и приручника у настави врло корисном, поготову у ери дигитализације. Гости из
ДИС-а су били некадашњи ђаци наше школе, па смо направили паралелу између рада
школе почетком 2005.год. када сам почела свој рад у просвети, и едукације ученика данас.
Иако је било планирано да фин. Директорка Сузана Цветковић буде присутна, због
неодложних обавеза није присуствовала а са нама су били Марија Лекић, Вук Стефановић
и Дарко Красић, сви из сектора финансија.
Обука наставника је осмишљена као симулација рада између производне и
трговинске компаније. Свима смо поделили одштампане материјале, сценарио за рад и
задатке. Сваки наставник је креирао једну производну и једну трговинску компанију, које
су међусобно слале упит, понуду, поруџбину, фактуру а уједно заводили документа у
деловодник. Када су успоставили пословање, приказали смо које нивое попуњавања
докумената по службама имају а да само наставници могу „откључавати“ и мењати
документ, уколико ученици погрешно унесу податке. Након тога су кроз финансијску
службу имали попуњавање благајничке документације и књижење пословних промена.
Прво су попуњавали благајничке налоге наплатите и исплатите, затим готовинске и
безоготовинске инструменте платног промета и на крају благајнички дневник, а све према
припремљеном задатку. Након тога су књижили набавку и продају робе и основног
средства. Остало је да самостално утврде финансијски резултат, када унесу још неколико
пословних промена.




