Маркетинг је процес планирања и спровођења концепта промоције, дистрибуције и цена
производа, услуга и идеја. То је процес који комбинује капацитете предузећа са
потребама купаца.
Код израде маркетинг плана потребно је представити:
- Анализу тржишта за конкретне производе/услуге
- Предвиђање тражње за најмање годину дана
- Анализу маркетиншких ресурса доступних предузетнику,
- СВОТ (SWOT) анализу, захваљујући којој предузетник упознаје предности,
недостатке, прилике и претње из интерног и екстерног окружења - Профил потенцијалних купаца/клијената на циљном тржишту,
- Маркетиншки циљеви и стратегије и
- план акције у оквиру маркетинг микса и буџета маркетинга.
Главни циљ је максималан могући ниво продаје на циљном тржишту.
Елементи маркетинг плана.
- Детаљан опис производа/услуга
- Анализа локације
- Анализа купаца-план продаје
- Анализа конкуренције
- Анализа циљног тржишта
- СВОТ анализа
- Маркетинг програм
Анализа тржишта
Упознавање тржишта се врши кроз његово истраживање. Познавање тржишта је битно
због добре израде маркетинг плана.
Истраживање тржишта користимо за:
- Давање описа тржишта
- Анализу и процену потенцијала тржишта и
- Одабир потребних маркетиншких акција
Подаци који се добијају истраживањем тржишта могу бити:
квалитативни и
квантитативни
Квалитативни подаци – истраживање о томе зашто се купац опредељује за неки производ,
информисаност купаца о производу, разумевање предности појединих производа итд, а
квантитативни на мерљив начин информишу о тим појавама.
Најраспрострањенији метод истраживања тржишта јесте лични интервју-анкетирање.
Најчешће се користи лични интервју, у виду упитника са јасно дефинисаним питањима
која могу имати и понуђене одговоре.
