МАРКЕТИНГ ПЛАН

Маркетинг је процес планирања и спровођења концепта промоције, дистрибуције и цена
производа, услуга и идеја. То је процес који комбинује капацитете предузећа са
потребама купаца.
Код израде маркетинг плана потребно је представити:

  • Анализу тржишта за конкретне производе/услуге
  • Предвиђање тражње за најмање годину дана
  • Анализу маркетиншких ресурса доступних предузетнику,
  • СВОТ (SWOT) анализу, захваљујући којој предузетник упознаје предности,
    недостатке, прилике и претње из интерног и екстерног окружења
  • Профил потенцијалних купаца/клијената на циљном тржишту,
  • Маркетиншки циљеви и стратегије и
  • план акције у оквиру маркетинг микса и буџета маркетинга.
    Главни циљ је максималан могући ниво продаје на циљном тржишту.
    Елементи маркетинг плана.
  1. Детаљан опис производа/услуга
  2. Анализа локације
  3. Анализа купаца-план продаје
  4. Анализа конкуренције
  5. Анализа циљног тржишта
  6. СВОТ анализа
  7. Маркетинг програм

Анализа тржишта

Упознавање тржишта се врши кроз његово истраживање. Познавање тржишта је битно
због добре израде маркетинг плана.
Истраживање тржишта користимо за:

  • Давање описа тржишта
  • Анализу и процену потенцијала тржишта и
  • Одабир потребних маркетиншких акција
    Подаци који се добијају истраживањем тржишта могу бити:

 квалитативни и
 квантитативни

Квалитативни подаци – истраживање о томе зашто се купац опредељује за неки производ,
информисаност купаца о производу, разумевање предности појединих производа итд, а
квантитативни на мерљив начин информишу о тим појавама.

Најраспрострањенији метод истраживања тржишта јесте лични интервју-анкетирање.
Најчешће се користи лични интервју, у виду упитника са јасно дефинисаним питањима
која могу имати и понуђене одговоре.